Bad, Bad Banks: Επίθεση της Hellas Direct κατά των τραπεζών

Bad, Bad Banks: Επίθεση της Hellas Direct κατά των τραπεζών

Για αθέμιτες πρακτικές στην ασφάλεια κατοικίας

Bad, Bad Banks: Επίθεση της Hellas Direct κατά των τραπεζών

Η Hellas Direct, η digital ασφαλιστική που προσφέρει μία εναλλακτική πρόταση στην ασφάλεια κατοικίας, έχει συγκεντρώσει πλέον πολλές αποδείξεις για την κακή συμπεριφορά των τραπεζών ενάντια σε καταναλωτές τις οποίες θα παραδώσει σύντομα στις αρμόδιες εποπτικές αρχές.

Μπήκε στην ασφάλεια κατοικίας της Κύπρου τον Ιούνιο με μία δυναμική, προκλητική καμπάνια για την υπερχρέωση των τραπεζών. Και τώρα, 6 μήνες μετά, καταγγέλλει τις τράπεζες για αθέμιτες πρακτικές που ταλαιπωρούν τον καταναλωτή.

Σε εκδήλωση με τίτλο “Bad, Bad Banks: The Facts. Revealed”, που πραγματοποιήθηκε στις 20/11 στη Λευκωσία, οι δύο Κύπριοι ιδρυτές της Hellas Direct Αλέξης Πανταζής και Αιμίλιος Μάρκου ξεκίνησαν με ένα ηχηρό μήνυμα: Μόλις 32% των κατοικιών στην Κύπρο είναι ασφαλισμένες, την ίδια στιγμή που η χώρα βρίσκεται σε μία εξαιρετικά σεισμογενή περιοχή. Μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, οι μισοί καταναλωτές δε γνωρίζουν καν ότι μπορούν να αγοράσουν ασφάλεια κατοικίας, ενώ 3 στους 4 δεν ξέρουν πόσο κοστίζει. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, μόνο όσοι έχουν στεγαστικό δάνειο έχουν και ασφάλεια κατοικίας.

Αυτό ήρθε να αλλάξει η Hellas Direct, η ασφαλιστική εταιρία, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο της ασφάλισης από το 2012 στην Ελλάδα και πρόσφατα ξεκίνησε την δραστηριότητα της στην Κύπρο.

Οι συνιδρυτές της Hellas Direct υπογράμμισαν πως δεν έχει υπάρξει ουσιαστική εξέλιξη στην αγορά της ασφάλειας κατοικίας τα τελευταία 50 χρόνια, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την απώθηση των καταναλωτών. Ταυτόχρονα όμως, οι καταναλωτές που ασφαλίζουν τα σπίτια τους αδικούνται από το υφιστάμενο πλαίσιο, καθώς μετά την έκρηξη των στεγαστικών δανείων, οι τράπεζες ελέγχουν την αγορά. Πιο συγκεκριμένα, 60% των ασφαλισμένων κατοικιών ανήκουν στις ασφαλιστικές που υπάγονται στις 4 τράπεζες, οι οποίες έχουν εισπράξει 1,1 δις ευρώ σε ασφάλιστρα τα τελευταία 10 χρόνια. Από αυτά, μόνο 100 εκατ. ευρώ έχουν επιστρέψει στους καταναλωτές με τη μορφή αποζημίωσης, την ίδια ώρα που οι προμήθειες των τραπεζών αγγίζουν τα 300 εκατ ευρώ. Τα κέρδη των τραπεζικών ασφαλιστικών στην ασφάλεια κατοικίας έχουν ένα περιθώριο κέρδους που ξεπερνάει το 85%. Το υπόλοιπο 40% της αγοράς μοιράζεται ανάμεσα σε 18 ασφαλιστικές εταιρίες εκτός του τραπεζικού συστήματος. Τυχαίο;

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αιμίλιος Μάρκου, Co-Founder και Executive Director της Hellas Direct, «δεν είμαστε εναντίον του bancassurance, ωστόσο αυτό θα πρέπει να γίνεται με βάση τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σύμφωνα με αυτούς τους κανόνες, κάθε πελάτης έχει το δικαίωμα να πληροφορείται επαρκώς, να ασφαλίζει το σπίτι του όπου θέλει, όπως επίσης και να αλλάζει ασφαλιστική εταιρία όποτε το επιθυμεί. Μέσα στους πρώτους έξι μήνες που δραστηριοποιούμαστε στην αγορά κατοικιών έχουμε διαπιστώσει μία σειρά αθέμιτων πρακτικών, τις οποίες έχουμε καταγράψει. Πολύ σύντομα θα απευθυνθούμε στις εποπτικές αρχές».

Σύμφωνα και με τον Αλέξη Πανταζή, επίσης Co-Founder και Executive Director, η «αντίδραση των τραπεζών απέναντι στην Hellas Direct υπήρξε οργισμένη, καθώς υπήρξαν τράπεζες όπου, παραβιάζοντας κάθε κανόνα, ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές εκφοβισμού, και καθυστερούσαν την διευθέτηση των υποθέσεων. Μία τράπεζα αναγνώρισε τα λάθη της και προθυμοποιήθηκε να διορθώσει τις διαδικασίες της, όμως υπήρξαν και εκείνες που έδειξαν τελείως απρόθυμες να βοηθήσουν τους καταναλωτές».

Εκτός από την τεράστια γραφειοκρατία που αντιμετωπίζει ο καταναλωτής για να αγοράσει ένα ασφαλιστήριο κατοικίας από συμβαλλόμενη τράπεζα, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει για να το ακυρώσει είναι ακόμη μεγαλύτερες. Η Hellas Direct πραγματοποίησε mystery shopping, όπου διαπιστώθηκε ότι είναι σχεδόν αδύνατο για έναν καταναλωτή να απεμπλακεί από το ασφαλιστήριο που έχει υπογράψει με την τράπεζα και να επιλέξει κάποιο άλλο, κάτι που έρχεται σε σύγκρουση με διάφορες Ευρωπαικές Οδηγείες και νόμους.

«Υπήρξαν περιπτώσεις όπου οι τράπεζες δεν αναγνώριζαν καν την Hellas Direct ως αξιόπιστο αντισυμβαλλόμενο, ενώ όταν προσπερνούσαμε αυτό τον σκόπελο, καθυστερούσαν με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο την δυνατότητα του καταναλωτή να υπογράψει συμβόλαιο με την εταιρία μας. Με πρόσχημα τυχαία χαρτιά, υπογραφές και σφραγίδες απαιτούσαν περιττές επισκέψεις στα υποκαταστήματα με στόχο να αποθαρρύνουν τον καταναλωτή» σημείωσε ο Αλέξης Πανταζής.

Η εκδήλωση έκλεισε με τους ιδρυτές της Hellas Direct να υπενθυμίζουν ότι όλες οι ρυθμίσεις και νομοθεσίες που αφορούν στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες βασίζονται στις ίδιες θεμελιώδεις αρχές: την προστασία του καταναλωτή, τη διαφάνεια και την προώθηση ισότιμων όρων ανταγωνισμού.

«Για εμάς, η Κύπρος είναι σημαντική. Η δραστηριοποίηση μας στη Ελλάδα ήταν μία στρατηγική απόφαση. Η Κύπρος είναι διαφορετική. Είναι η επιστροφή στο σπίτι μας, εδώ είναι η έδρα μας, εδώ βρίσκεται και το κέντρο αποφάσεων μας. Για αυτό και έχει σημασία για εμάς να το κάνουμε σωστά και να βεβαιωθούμε ότι και η υπόλοιπη ασφαλιστική αγορά θα κάνει το ίδιο» τόνισε ο Αιμίλιος Μάρκου.

Η Hellas Direct είναι μία αμιγώς online ασφαλιστική εταιρία που βασίζεται στην τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη. Έχει την υποστήριξη κορυφαίων επενδυτών όπως ο IFC, η Third Point LLC, η Portag3 Ventures, και σημαντικών επιχειρηματικών ομίλων όπως οι Δαυίδ-Λεβέντη και η οικογένεια Βαρδινογιάννη. Αντλεί έμπνευση από το άριστο λειτουργικό μοντέλο της Amazon, με στόχο να εφαρμόσει ένα αντίστοιχο μοντέλο στην ασφαλιστική αγορά.

Loader