Klubd, o ιερός ναός της ηλεκτρόνικα

Klubd, o ιερός ναός της ηλεκτρόνικα

Το κλαμπ που έδωσε υπόσταση στα underground νυχτοπερπατήματα μιας ολόκληρης γενιάς

Klubd, o ιερός ναός της ηλεκτρόνικα
Εορταστικό αφιέρωμα στο αγαπημένο dance club της Λευκωσίας που γιορτάζει τα δέκατά του γενέθλια

Από τη συντακτική ομάδα της AVANT GARDE. Θερμές ευχαριστίες στον Alex Tomb και την Floricienta Iuvenalis για την παραχώρηση αναμνήσεων και φωτογραφιών

Είναι μερικά νυχτερινά μαγαζιά που κουβαλούν μαζί τους ψυχή και που παράγουν στην πόλη κουλτούρα. Ενίοτε και υποκουλτούρα, έναν όρο που περιγράφει μεν κάτι που αφορά σε λιγότερους ανθρώπους, είναι όμως και λιγότερο κομιλφό από τη συχνά πουριτανή, επιτηδευμένη και με των συμβατικών τεχνών ευρύτερη έννοια «κουλτούρα».

Ανεξαρτήτως αν υπήρξες ή όχι θαμώνας ή και φαν, ένα τέτοιο μαγαζί είναι αδιαμφισβήτητα το Klubd: το μοναδικό μεταμεσονύχτιο κλαμπ στο νησί, το οποίο όσο κανένα άλλο, υποστήριξε μια πολύ ξεκάθαρη και πολύ δική του ταυτότητα. Ένα πραγματικό αββαείο της ηλεκτρόνικα, που μόνο τυχαίο δεν είναι που αντέχει στον χρόνο και που φέτος γιορτάζει τα δέκατά του γενέθλια.

Ο εμβληματικός για τους θαμώνες, Alex Tomb, είναι resident DJ στο μαγαζί από την πρώτη του σεζόν, δέκα χρόνια πριν.

«Πήγαινα για κλάμπινγκ στο προηγούμενο Klubd (σ.σ τότε λεγόταν Clubd) περίπου από το 2001. Όταν άρχισα να ασχολούμαι με το DJing μου είχε δοθεί η ευκαιρία να παίξω μερικές φορές, πριν να κλείσει γύρω στο 2005. Μερικά χρόνια μετά, σε κάποια φάση που είχα επιστρέψει για λίγες μέρες στην Κύπρο από την Αγγλία όπου διέμενα, μου είχε τηλεφωνήσει ένας φίλος, ο Σταύρος, ο οποίος τότε βοηθούσε με την ανακαίνιση του μαγαζιού. Θυμάμαι που πήγα και το κλαμπ ήταν ουσιαστικά μόνο ένα γραφείο μέσα σε τέσσερις τοίχους, όπου εκτελούνταν διάφορες εργασίες.

Από το 2008 μέχρι σήμερα, παίζω σχεδόν κάθε μήνα στο Klubd

Μου είχαν πει τότε πως το μαγαζί σύντομα θα λειτουργούσε ξανά, πράγμα που ήμουν αρκετά διστακτικός στο να το πιστέψω, αφού το κλαμπ ήταν κλειστό για πολλά χρόνια και ακούγονταν τότε διάφορες ιστορίες. Μέχρι που, κάπου στο 2008, δέχθηκα τηλεφώνημα από Κύπρο για να μου πουν πως με ήθελαν ως resident στο κλαμπ που θα άνοιγε εκείνη τη χρονιά. Θα μ’ ενδιέφερε, τους απάντησα, πρακτικά όμως θα ήταν δύσκολο, αφού εγώ ζούσα στο UK. Ναι, το ξέρουμε, μου είχαν πει, θα σε φέρνουμε εμείς κάθε μήνα. Από το 2008 μέχρι σήμερα, παίζω σχεδόν κάθε μήνα στο Klubd».

Τα περισσότερα κλαμπ έχουν ορισμένο κύκλο ζωής, κλείνουν σε κάποια φάση. Ζητήσαμε από τον Alex Tomb να μας πει τι είναι αυτό, που σύμφωνα με τον ίδιο, διατήρησε το Klubd ζωντανό.

«O ιδιοκτήτης έχει ένα πολύ συγκεκριμένο όραμα και το έχει διατηρήσει από την αρχή μέχρι σήμερα σταθερό. Κακά τα ψέματα, δεν υπάρχει άλλο κλαμπ που να εξειδικεύεται στην ηλεκτρονική μουσική, δεν υπάρχει ανταγωνισμός. Παράλληλα, το κλαμπ έχει απίστευτη ποιότητα σε θέματα ήχου, φωτισμού και αισθητικής. Υπήρξαν φυσικά και συνεχίζουν να υπάρχουν τα διάφορα σκαμπανεβάσματα, με αρκετή προσπάθεια όμως μπορείς να τα ρυθμίζεις».

Η μαγευτική Χρύσα, πέρα απ’ το λατρεμένο κορίτσι με τ’ αρώματα, υπήρξε για πολλά χρόνια μούσα του κλαμπ.

Το Klubd, πιστεύει η Χρύσα, έφερε στην Κύπρο την techno μουσική μέσα από ένα τέλειο ηχοσύστημα, σ’ ένα θεοσκότεινο χώρο, με υπέροχο led φωτισμό στο ταβάνι.

«Με τον ερχομό του δημιουργήθηκε ένα underground κίνημα που μύησε τον κόσμο στους ήχους της techno δημιουργώντας και αναδεικνύοντας ντόπιους DJ. Πολύ μπροστά απ' όλα της εποχής, πολύ 'απαγορευμένο', πολύ Βερολίνο».

Πολύ μπροστά απ' όλα της εποχής, πολύ απαγορευμένο, πολύ Βερολίνο

Στην πόρτα του κλαμπ όπου η Χρύσα δούλεψε για χρόνια, «δεν έμπαινε κανείς μετά τις 4, κανείς που είχε attitude και κανείς που δεν ήταν 'underground'».

«Θυμάμαι έντονα πόσο πανέμορφος έμοιαζε ο Ταχτακαλάς τις πρώτες πρωινές ώρες, το μπάσο που έτριζε στον εξωτερικό τοίχο, τους D.O.P, τους Noze και τον πανικό που γινόταν κάθε φορά που έπαιζε ο Alex Tomb».

Αν και οι καλύτερες εποχές σε θέμα κίνησης, συμπληρώνει ο Alex Tomb, ήταν το 2008 με 2010, προσωπικά προτιμώ το πως είναι τώρα τα πράγματα.

«Κι αυτό διότι το κοινό έχει ωριμάσει αρκετά και μπορεί να ανταποκριθεί και να κρίνει τη μουσική με περισσότερη λεπτομέρεια και σοβαρότητα. Aπό τις χειρότερες μου στιγμές στο κλαμπ ήταν η πρώτη ή η δεύτερη φορά που είχα παίξει το 2008. Έβλεπα παντού μπερδεμένα πρόσωπα που δεν ήξεραν πώς να ανταποκριθούν στην καινούρια μουσική που άκουγαν. Αν και μόνο δέκα χρόνια πριν, για την Κύπρο, ιδίως η techno μουσική, ήταν πολύ καινούρια και δεν ήξεραν τι τους περίμενε. Σε αντίθεση με σήμερα, που ο κόσμος είναι πολύ πιο ανοιχτός και εκπαιδευμένος σ’ αυτήν τη μουσική και μπορώ και εγώ επιτέλους να εκφραστώ ακριβώς όπως θέλω.

Συνεχώς εξελίσσεται

Με το κοινό της Κύπρου έχουμε αποκτήσει πια μια πολύ ιδιαίτερη εμπιστοσύνη και αλληλοκατανόηση, η οποία με τα χρόνια γίνεται όλο και καλύτερη. Είναι κάτι που συνεχώς εξελίσσεται».

Loader