Aγαπητέ, ταλαιπωρημένε γονιέ ...

Aγαπητέ, ταλαιπωρημένε γονιέ ...

Aγαπητέ, ταλαιπωρημένε γονιέ ...
Μια ακόμα viral ανάρτηση διευθύντριας σε δημοτικό που κοινοποιούν όλοι οι εκπαιδευτικοί

Ως μία επιβεβλημένη απάντηση σ' όλους τους γονείς χαρακτηρίζεται η ανάρτηση της δασκάλας και διευθύντριας Μαρίας Σούτζη, που κοινοποιούν ασταμάτητα όλοι οι εκπαιδευτικοί, κυρίως της δημοτικής εκπαίδευσης, στα προσωπικά τους προφίλ.

Φίλοι, φίλες γονείς οργανωμένοι ανοργάνωτοι, συγγενείς και λοιποί. Αφιερώστε 2 λεπτά και διαβάστε αυτά που γράφει η δασκάλα/ διευθύντρια κ. Maria Soutzi και προβληματιστειτε λίγο ... Αγαπητέ γονιέ,

(Μια επιβεβλημένη απάντηση σε γονιό..)

Επειδή βρέθηκες σε ένα κυκεώνα αντεγκλήσεων με νούμερα και γραφικά. Επειδή τα τελευταία χρόνια είσαι πολύ ταλαιπωρημένος με τη δουλειά σου (ωράριο, μισθοδοσία, απαιτήσεις) Επειδή η ανασφάλεια σε ζώνει από παντού. Φοβάσαι μην αρρωστήσεις εσύ ή οι δικοί σου, φοβάσαι μην απολυθείς, φοβάσαι τις τράπεζες που απόμειναν τι άλλες κομπίνες σου ετοιμάζουν, φοβάσαι την ανάπτυξη των τζογαδόρων φοβάσαι τους πολιτικούς φοβάσαι το μελλον των παιδιών σου ....

ΝΑΙ, το δημόσιο σχολείο εχει προβλήματα. Αυτοί που μιλούν τώρα για διόρθωση ομως να τους προσέχεις. Αυτοί τα δημιούργησαν. Τη μορφωση των εκπαιδευτικων, την επιμορφωση, τα αναλυτικα προγράμματα, τα σχεδια αξιολογησεων ΑΥΤΟΙ τα σχεδίασαν. Και τα εκαναν πιάνοντας μισθους και πολλαπλες συντάξεις που εσύ ούτε στα μεγάλα σου όνειρα σου δεν θα τα δεις. Ικανοποιώντας πρωτίστως οχι το παιδί σου αλλά την οικονομική και θρησκευτική ελιτ του τόπου, πολιτικές ντιρεκτίβες ή προσωπικές ατζέντες. Νομίζεις το πλήρως αναπτυγμενο δίκτυο φροντιστηρίων στην Κύπρο προέκυψε τυχαία;

Έπρεπε όμως να ήσουν υποψιασμένος. Οταν σου φώναζα για να αγοράσουμε παραμύθια και παιχνίδια. Οταν σε παρακαλούσα να πληρώσεις τους διαδραστικούς. Όταν πλήρωνες για τους προτζιεκτορες. Τα κλιματιστικά. Τις μικροφωνικές... Επρεπε να ρωτήσεις το Υπουργείο. Μα πού παν τα λεφτά μου σαν φορολογούμενος πολίτης;

Όταν το παιδί σου έκανε μάθημα στη λυόμενη, γυμναστική στη χωράφα, όταν τα ταβάνια και οι τοίχοι λουβούσαν ...Επρεπε να διερωτηθείς. Όταν το αλλόγλωσσο εμπαινε στην Στ και του αναλογούσαν 2 περιοδοι τη βδομάδα ιδιαίτερα για να καλυψει την ύλη 6 χρόνων. Όταν το παιδί με ειδικές δυσκολίες εχει 20 ή 40 λεπτά την εβδομάδα για στήριξη . Όταν ο ενας εκπαιδευτικός ψυχολογος κάλυπτε δύο επαρχίες! Επρεπε να φωνάξεις, να θυμώσεις.

Αυτοί που μιλούν τώρα δεν είναι ειλικρινείς. Τους είπαν κόψετε από την Παιδεία. Μετράτε τους τα λεπτα, τα βηματα, τις αναπνοές. Μας ανεβασαν στα κολανια της παραγωγής. Επιασαν πήχες, αξαμώνουν μας.

Το 1998 η Ουνεσκο μας εισηγήθηκε 9χρονη ενιαία εκπαίδευση. Οχι αποσπασματική μάθηση. Οχι αγεφυρωτα χάσματα. Τώρα ενωνουμαστε. Στη βαση "δεικτων" παραγωγής και στη βαση βαθμολογιών. Δος του αβερτα εξετασεις, τεστ, βαθμοί. Ακομα λίγο θα μας πουν να βαζουμε BARCODE στο παιδί σου. Πού πήγαν οι ώρες της Τέχνης, της Γυμναστικης, της Μουσικής στη δευτεροβάθμια εκπαιδευση; Γιατι εσκοτώσαμε τη λογοτεχνία μετατρέποντας την σε "τεχική του Λόγου" Γιατί ειρωνεύκουνται το θέατρο; Ποιοι φωστήρες αφαιρέσαν τη Μυθολογια απο το Δημοτικό. Εν ιδεες του Αρχιεπίσκοπου; Ποσες ώρες καμνουμε θρησκευτικα, εκκλησιασμους, προσευχες, προσκυνηματα σε βαρος της επιστήμης. Ο Δαρβίνος γιατί ΤΩΡΑ εμπήκε στην ύλη; Γιατί το μωρό σου εν φορτωμένο με τόσο ΓΟΜΑΡΙ Υλης που εν το σώνει; Γιατί τα διαλείμματα του εν το κανούν ούτε να φάει;

Τα αχρηστα λογισμικά των εκατομμυριων που ετοιμασαν οι αποσπασμενοι στα ινστιτούτα και στα υπουργεία ποιού ιδέα ήταν; Δεν είναι διασπάθιση δημοσίου χρήματος κυριε ελεγκτή; Το ενιαίο ολοήμερο όπως εισήχθηκε και το προαιρετικό που ψυχομαχούν ποιοι το σχεδιάσαν; Οι εκπαιδευτικοί;

Δεν είναι διασπάθιση δημοσίου χρήματος;

Επακετάραν τους εκπαιδευτικούς σε ομάδες: αντικαταστάτες, αορίστου χρόνου, διορισιμοι, συμβασιούχοι, αποτυχημένοι...για να τους κρατουν χωρισμενους τζιαι stand by. Hunger games!Έξυπνο!

Εμείς είμαστε απλοί στρατιώτες. Στο γραφείο μου εχω κλιματιστικό. Πολλές φορές εν το αναβω. Γιατί ντρέπομαι. Που τους άλλους δασκάλους. Που τα μωρά.

Αγαπητέ ταλαιπωρημενε γονιέ

Πιανουν τις δυό ωρες από τη δασκάλα της πρώτης με τις οποίες καμνει θαύματα στον αλφαβητισμο των μωρών σου τζιαι αφήνουν ενα στρατό αποσπασμένους σε υπουργεία και αρχιεπισκοπές να τους δουλεύκουν. Ετσι γίνονται ξερεις οι ορθολογισμοί!

Οφείλεις να σταθείς στο υψος σου και να υποστηρίξεις το δημοσιο σχολείο. Την ποιοτική κι όχι ποσοτική αναβαθμιση του. Είναι κοινωνικό αγαθό. Το δικαιούσαι. Δεν είσαι επαίτης. Αν δεν μπορουν να στο προσφέρουν όπως συμβαίνει και με την δημόσια υγεία να κλεισουν το καταστημα της κυβέρνησης. Ή να την ιδιωτικοποιήσουμε. Οταν μιλάνε για ιδιωτική εκπαίδευση δεν ειναι εσένα που εχουν υπόψιν. Γι αυτούς είσαι απλά νούμερο!

6308 ευρώ ο μαθητής του δημοτικού, 9777 ο μαθητής της Μεσης. (#Όχι #Συμβουλος. #Μαχιμη #εκπαιδευτικός) "

Πράγματα που δεν γνωρίζετε επίσης αναφορικά με τις παραχωρήσεις των εκπαιδευτικών τα τελευταία χρόνια:

  1. Μειωμένη κλίμακα εισδοχής για νεοεισερχόμενους (2011 και μετά)

  2. Επιπλέον μείωση μισθού, περάν από αυτή που ισχύει για όλο το δημόσιο τομέα. Η ώρα για την οποία ωρύεται ο Γ. Ελεκτής (να μην γίνεται δηλαδή μείωση στο 15 και 21 έτος της εργασίας των εκπαιδευτικών) την πληρώσαμε!. Ναι την πληρώσαμε μετά από συμφωνία το 2013, με αυτήν την κυβέρνηση, να αποκόπτεται επιπλέον ποσοστό από το μισθό μας για να μην εφαρμοστεί η οδηγία της έκθεσης του Γ.Ε από τότε που θα έστελνε στην ανεργία πολλούς συναδέλφους. Η κυβέρνηση προχώρησε στην αποκοπή του ποσού, αποκοπή που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα χωρίς όμως να τηρήσει το δικό της μέρος της συμφωνίας, αφήνοντας αρκετούς άνεργους.

  3. Χάθηκαν τα συνταξιοδοτικά ωφελήματα των νεοεισερχόμενων.

  4. Συνάδελφοι που εργάζονται στα ολοήμερα και στα κρατικά ινστιτούτα επιμόρφωσης ΚΙΕ έγιναν αυτοεργοδοτούμενοι. Καταβάλλουν οι ίδιοι τις κοινωνικές τους αφαλίσεις, ενώ εργάζονται και πληρώνονται από το Υπουργείο Παιδείας. Η υπηρεσία μάλιστα αυτή δεν αναγνωρίζεται.

  5. Σε αντίθεση με όλους τους εργαζομένους στην Κύπρο, οι εκπαιδευτικοί είναι οι μόνοι που δεν δικαιούνται ανεργιακό επίδομα τις περιόδους που Πάσχα και Χριστουγέννων. (Αντικαταστάτες, εργαζόμενοι σε ολοήμερα και ΚΙΕ).

Το υπουργείο έθεσε οροφή στον αριθμό των εκπαιδευτικών που μπορεί να εργοδοτεί. Άσχετα αν οι μαθητές και οι ανάγκες σε προσωπικό αυξάνονται. Έτσι κόβει και ράβει αδιαφορώντας για τα παιδιά και την ποιότητα της εκπαίδευσης. Όπως και τώρα. Μην χάβεις τον εξορθολογισμό. Με τα λόγια του Υπουργού Παιδειας, Οικονομικών και κυβερνητικού εκπροσώπου «Έχουμε ανάγκες για 400 θέσεις, εγκρίθηκαν στον προϋπολογισμό μόνο οι 159». Άρα, θυμόμαστε τον Γ.Ε, τις συστάσεις του κατηγορούμε τους δασκάλους ότι λίγο πολύ εν άχρηστοι και πετσοκόφκουμε για να ταιριάξουν τα νούμερα.

Στην ίδια συνάντηση στις 7/7/18 αναφέρθηκε από τον υπουργό ότι εγκρίνονται πολλά παιδιά για ειδική εκπαίδευση και πρέπει να μειωθεί αυτός ο αριθμός. Στοιχίζει βλέπετε η παροχή στήριξης από ειδικούς παιδαγωγούς . Χρειάζονται προσλήψεις. Να ξέρετε όμως ότι για να εγκριθεί ένα παιδί , ακολουθείτε μια διαδικασία με συναντήσεις και αξιολογήσεις από λειτουργούς του υπουργείου που στην καλύτερη διαρκεί μόνο ένα χρόνο. Μπορεί και περισσότερο. Άρα μην πιστέψετε στιγμή ότι το υπουργείο νοιάζεται. Αριθμούς βλέπει. Και οι αριθμοί πρέπει να μικρύνουν. Και εδώ είναι που φαίνεται η σπουδαιότητα του θεσμού του υπεύθυνου τμήματος με την στήριξη που μπορεί να παρέχει σε αυτά τα παιδιά, με εκείνη την 40λεπτη μείωση στον διδακτικό χρόνο. Αλλά και αυτό θέλουν να το καταργήσουν. Σημειώστε ότι ώρες ενίσχυσης, στήριξης και αλλόγλωσσων μειώθηκαν στο ελάχιστο τα τελευταία χρόνια.

Αναλώσιμα, χαρτόνια, κόλλες έρχονται μετρημένα στο σχολείο. Αν έρθουν. Ο καθένας έχει το πακέτο του και κανονίζει να περάσει. Διαφορετικά χέρι πουγκα. Μελάνια να τυπώσουμε δεν έχουμε. Δεν στέλνουν διότι εν ακριβά. Όποιος θέλει να τυπώσει χέρι πούγκα. Αν τύχει και κόψει κανένα μελάνι στον υπολογιστή του γραφείου μόνο, χωνούμαστε για να τυπώσουμε, περιμένουμε την κατάλληλη στιγμή, άμπα τζαι δει μας κανένας τζαι πει ότι τρώμε τα μελάνια. Οι εκτυπωτές που αγοράστηκαν πριν καμία δεκαετία, είναι ογκωδέστατοι και λίγο πιο βαρετοί από ένα πλυντήριο ρούχων. Έπρεπε όμως να αγοραστούν εκείνοι τότε. Δεν υπήρχε επιλογή διαφορετικά κάποιος δεν θα ήταν πολύ ευτυχισμένος.

Μπογιατίσματα, εξωραϊσμός σχολείου, παγκάκια, κιόσκια, προβολείς, διαδραστικοί πίνακες κλπ αγοράζονται κυρίως από πρωτοβουλίες του συνδέσμου γονέων με τη βοήθεια των δασκάλων. Όχι από το κράτος. Στοιχίζουν.

Είναι πολλά. Τώρα βάλτε τα όλα μαζί με τη δήλωση του προέδρου του ΔΗΣΥ για παροχή κινήτρων στις οικογένειες για να στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία και αντιλαμβάνεστε που πάει το δημόσιο σχολείο. Να σου δίνουν πχ 1000 ευρώ για να πληρώνεις τις υπόλοιπες 5000-6000 εσύ και να στείλεις το παιδί σου ιδιωτικό. Να φύει που πάνω μας δηλαδή ο πελάς, το έξοδο.

Δεν είναι οι εκπαιδευτικοί το πρόβλημα. Εχουμε τους καλύτερους. Αν δεν τους είχαμε το δημόσιο σχολείο θα ήταν παρελθόν προ πολλού. Την επόμενη φορά που θα μας κατηγορούν εσύ θα ξέρεις. Σας θέλουμε μαζί μας για να σώσουμε το σχολείο μας. Όχι απέναντι.

Loader