Το πιο αναγνωρίσιμο αυτοκίνητο όλων των εποχών, το λατρεμένο κατσαριδάκι, πέθανε

Το πιο αναγνωρίσιμο αυτοκίνητο όλων των εποχών, το λατρεμένο κατσαριδάκι, πέθανε

Το πιο αναγνωρίσιμο αυτοκίνητο όλων των εποχών, το λατρεμένο κατσαριδάκι, πέθανε
Aς ευχηθούμε να αναστηθεί ξανά. Δεν θα είναι άλλωστε η πρώτη φορά

Την οριστική διακοπή της παραγωγής των θρυλικών σκαραβαίων ανακοίνωσε την Παρασκευή η Volkswagen. Ένα αυτοκίνητο που εμφανίστηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1930 και πραγματοποίησε ένα ταξίδι δεκαετιών έχοντας αδιαμφισβήτητα γίνει το πιο αναγνωρίσιμο όχημα που υπήρξε ποτέ. H Volkswagen ανακοίνωσε ότι σταματάει την παραγωγή του Beetle μέσα στο 2019, δίνοντας τέλος στο θρυλικό αυτοκίνητο με τα εβδομήντα χρόνια ιστορίας.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=UttTAUhJjwk

Στο πρώτο «κατσαριδάκι, αγάπη μου» του 1968, το αυτοκίνητο είχε μυαλό, αισθήματα και όνομα. Λεγόταν Χέρμπι. Η ιστορία του, τρυφερή και συγκινητική. Το «κατσαριδάκι» μπαίνει στη ζωή ενός μάλλον αποτυχημένου οδηγού αγώνων ταχύτητας, για να τον απογειώσει κυριολεκτικά. Στην ουσία, το όχημα επιλέγει τον οδηγό και όχι όπως γίνεται συνήθως. Η ταινία είχε διάρκεια 108 λεπτά και έφερε εισπράξεις 51 εκατομμυρίων δολαρίων. Από τότε μέχρι σήμερα, ο Χέρμπι έχει συγκινήσει τα νεανικά κοινά στον κινηματογράφο πέντε φορές.

Το συμπαγές Beetle, «σκαθάρι» στα ελληνικά, πρωτοκατασκευάστηκε στη ναζιστική Γερμανία του 1938, με τον Φέρντιναντ Πόρσε να θέλει να φτιάξει ένα όχημα για τον λαό. Γι′ αυτό τον λόγο άλλωστε, το πρότζεκτ ονομάστηκε Volkswagen (αυτοκίνητο του λαού). Το πρόγραμμα αυτό το χρηματοδότησε ο Αδόλφος Χίτλερ, ο οποίος ήταν και ο εμπνευστής του σχεδίου και εισήχθηκε στην αμερικάνικη αγορά 11 χρόνια αργότερα, όπου έγινε σύμβολο των χίπις.

To θρυλικό αυτοκίνητο είχε αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τον Άντι Γουόρχολ, ενώ beetle είναι και το αυτοκίνητο που απεικονίζεται στο εξώφυλλο του τελευταίου δίσκου των Beatles, Abbey Road.

Η παραγωγή του σταμάτησε μετά από τριάντα χρόνια, το 1979, και η εταιρία αποφάσισε να αναβιώσει το μοντέλο το 1998, σε μια μοντέρνα εκδοχή, που -απ′ ότι αποδείχτηκε- είχε πέραση κυρίως στο γυναικείο κοινό.

Το 2012 η Volkswagen έδωσε νέα τονωτική ένεση στο beetle, σε μια προσπάθεια να γίνει περισσότερο ελκυστικό στο ανδρικό κοινό, μέσω ενός «λίφτινγκ» που περιελάμβανε αλλαγές, όπως πιο επίπεδη οροφή, μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ και σύστημα πλοήγησης. Το λίφτινγκ είχε αποτέλεσμα, αλλά βραχυπρόθεσμο: Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ πενταπλασιάστηκαν το πρώτο έτος, αλλά μετά καταγράφηκε πτώση, σύμφωνα με τον Guardian.

Από τον Αύγουστο του 1938, που πρωτοκυκλοφόρησε, έως τις 30 Ιουλίου 2003. κατασκευάστηκαν 21.529.464 beetle, με αποτέλεσμα να αναδειχθεί το «σκαθάρι» ως το αυτοκίνητο με την μεγαλύτερη χρονική διάρκεια παραγωγής και τον μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων.

Η εταιρία πάντως δεν θέλει να αποκλείσει το ενδεχόμενο να μην ξανακυκλοφορήσει ποτέ ένα νέο beetle. «Ποτέ μην λες ποτέ» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο CEO της αμερικάνικης VW.

Στο μεταξύ, η VW συνεχίζει να έρχεται αντιμέτωπη με τις συνέπειες από το το σκάνδαλο “dieselgate” που ξέσπασε τον Σεπτέμβριο του 2015.

Loader