«Το θέατρο ‘μιλά’ στην εποχή του, δεν είναι μουσειακό έκθεμα πίσω από βιτρίνα»

«Το θέατρο ‘μιλά’ στην εποχή του, δεν είναι μουσειακό έκθεμα πίσω από βιτρίνα»

«Το θέατρο ‘μιλά’ στην εποχή του, δεν είναι μουσειακό έκθεμα πίσω από βιτρίνα»
Μία εύστοχη, ειλικρινής συζήτηση με τον Πάρι Ερωτοκρίτου, με αφορμή την πρώτη συμμετοχή της Fresh Target στο φεστιβάλ αρχαίου δράματος

Με αφορμή την παρθενική ουσιαστικά συμμετοχή της αβανγκάρντ θεατρικής ομάδας στο φεστιβάλ, ο σκηνοθέτης της φετινής Αλκήστιδος και ιθύνων νους πίσω απ' την Fresh Target Theatre Ensemble, Πάρις Ερωτοκρίτου, απαντά σε ερωτήσεις μας.

Καλησπέρα Πάρι, τι ήταν αυτό που σας ώθησε ως ομάδα να καταλήξετε στην «Άλκηστη» του Ευριπίδη; Ποια ήταν τα ιδιαίτερα στοιχεία της που σας «άγγιξαν»;

Διάβασα την Άλκηστη για πρώτη φορά πέρσι, μετά από συζητήσεις με έναν άλλο θεατρικό οργανισμό. Ομολογώ πως με γοήτευσε περισσότερο από κάθε άλλο έργο του αρχαίου δραματολογίου που έχω διαβάσει μέχρι σήμερα. Θεωρώ την Άλκηστη ένα σύγχρονο έργο, που ανατέμνει με λεπτομέρεια τη σχέση ενός ζευγαριού και θέτει ερωτήματα που είναι διαρκώς παρόντα στους ανθρώπους, στις σχέσεις τους αλλά και στην εύθραυστη φύση τους -την οποία τείνουμε να αγνοούμε. Αντρέας Παπαμιχαλόπουλος

Eίναι τελικά περισσότερο σάτιρα ή τραγωδία η «Άλκηστις»;

Ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Είναι ένα έργο που διαθέτει πολλά κωμικά και την ίδια στιγμή τραγικά στοιχεία. Είναι ένα έργο που στέκεται κάπως ‘όρφανο’ ανάμεσα σε άλλα θεατρικά ‘μεγαθήρια’ του αρχαίου δράματος, αυτή όμως η ‘ορφάνια’ του το κάνει γοητευτικό. Είναι ένα έργο βαθιά ανθρώπινο όπου το τραγικό συνυπάρχει με το κωμικό, ο θρήνος με τη γιορτή, η απώλεια με το θαύμα.

Tην πρώτη σας συμμετοχή ως Fresh Target στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος πώς τη βιώσατε;

Με πολλή συνέπεια, προσήλωση και πολλή δουλειά. Είναι απαιτητικό να φτιάχνεις μια παράσταση και να την παρουσιάζεις για πρώτη φορά σε τρία ανοιχτά θέατρα σε περίοδο μιας εβδομάδας - χωρίς μάλιστα την πολυτέλεια τεχνικών και γενικών προβών που συνηθίζονται σε μια παράσταση κατά τη διάρκεια της χειμερινής σεζόν. Έπρεπε επίσης να χειριστούμε τους περιορισμένους οικονομικούς πόρους - για το μέγεθος της παραγωγής μας - με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ούτως ώστε να μην κάνουμε εκπτώσεις. Χρειάστηκε πολλή οργάνωση, συντονισμός (Νέδη Αντωνιάδη ευχαριστώ!) αλλά και καλή διάθεση. Η συνεργασία που είχαμε με το φεστιβάλ - ειδικά τον διευθυντή του (Χρίστο Γεωργίου) και τους στενούς του συνεργάτες ήταν άριστη. Μπορώ να πω ότι έκαναν ό,τι μπορούσαν μέσα στο μέτρο των δυνατοτήτων του φεστιβάλ, για να μας παρέχουν αυτά που είχε ανάγκη η παραγωγή. Υπήρχε συνεχώς ένας ανοιχτός δίαυλος επικοινωνίας καθώς και εκατέρωθεν καλή πίστη. Δεν ήθελα να πάμε στο Φεστιβάλ ως ο φτωχός (Κύπριος) συγγενής. Νομίζω τα καταφέραμε. Νιόβη Χαραλάμπους

Δεν αλλοιώνουμε, δεν ‘πειράζουμε’ τα έργα. Τα ‘διαβάζουμε’

Είναι εύκολο να επιτευχθεί αρμονία μεταξύ ενός κλασικού μεγαθηρίου όπως είναι ένα κείμενο του Ευριπίδη και της ξεχωριστής, δικής σας, πολύ σύγχρονης σκηνοθετικής προσέγγισης; Mε άλλα λόγια, μπορείς να είσαι πολύ τολμηρός μ’ ένα τόσο κλασικό κείμενο; Αυτή βέβαια είναι μια ερώτηση που θα αφορούσε και προηγούμενες σας δουλειές όπως πχ ο Άμλετ.

Το θέατρο ‘μιλά’ στην εποχή του. Δεν είναι μουσειακό έκθεμα πίσω από βιτρίνα. Ζει και αναπνέει – οφείλει να το κάνει – στο σήμερα. Δεν είναι θέμα τόλμης, είναι θέμα επικοινωνίας. Θέλω να επικοινωνώ με τους ανθρώπους του σήμερα προσεγγίζοντας με αγάπη οποιοδήποτε έργο. Η αγάπη εμπεριέχει και τον σεβασμό – προς το κείμενο, τον συγγραφέα, τους χαρακτήρες και τους θεατές. Δεν αλλοιώνουμε, δεν ‘πειράζουμε’ τα έργα. Τα ‘διαβάζουμε’. Αν αυτή η ανάγνωσή μας διαφέρει από άλλες ‘παραδοσιακές’ αναγνώσεις, τότε καλώς. Χαίρομαι πάντως ιδιαίτερα, αφού η παράσταση αυτή προσέλκυσε περισσότερους από 2000 θεατές στο φεστιβάλ.

Γιατί πιστεύεις πως αξίζει κανείς να έρθει να τη δει στις 9 του Σεπτέμβρη, οπότε και θ’ ανέβει ξανά ; Κατ’ αρχάς γιατί αυτό το έργο δεν παρουσιάζεται συχνά. Γιατί είναι μια φρέσκια, σύγχρονη και ταυτοχρόνως ουσιαστική -κατά τη γνώμη μου- προσέγγιση σε ένα αρχαίο κείμενο. Γιατί είναι προσιτή. Πάνω απ’ όλα γιατί είναι ανθρώπινη.

Σε προσωπικό επίπεδο, νιώθεις να έχει αλλάξει καθόλου η προσέγγισή σου απέναντι ... στη ζωή και τον θάνατο, μετά απ’ αυτή την εμπειρία;

Πολύ θα το ήθελα. Όμως με βάζει σε διαδικασία σκέψης για πράγματα που δεν σκεφτόμουν πριν και αυτό είναι κάτι.

Μετά τη μεγάλη επιτυχία της παράστασης στο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος, η Fresh Target Theatre Ensemble παρουσιάζει την ‘Άλκηστις’ του Ευριπίδη για μία μόνο ακόμα παράσταση, την Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου στο Σκαλί Αγλαντζιάς .

FACEBOOK EVENT

Loader